מכון כת"ר

טוען...

השאלה נענתה ע"י הרב שלמה אישון

שאלה:

שלום,
לפני כשנתיים רכשתי בטלפון, בחיוב אשראי מוצר מסחרי.
המוצר הגיע אלי בדואר, אך בכמות כפולה- שתי יחידות, ובחיוב כפול.
בפנייתי לחברה המסחרית החברה זיכתה אותי בגין התשלום הכפול (כלומר, החזירה לי באשראי את הסכום על היחידה השניה, שלא הזמנתי, והשאירה את החיוב על היחידה הראשונה).
כאשר שאלתי מה לעשות ביחידה השניה שנשארה אצלי, הם ענו שאשמור את זה אצלי, ובהזדמנות, הם יקחו זאת ממני.
מאז, במשך שנתיים, החברה לא יצרה איתי קשר בנושא.
מדובר בחברה שלרוב מוכרת לעסקים קטנים, ולא ללקוחות יחידים.
בנוסף, החברה נמצאת בפתח תקוה, ואני בירושלים.
ולבסוף, מדובר על מוצר בשווי של כ-300 ש"ח.
כעת אני מעוניינת להשתמש במוצר.
מה עלי לעשות?
האם אני צריכה לפנות לחברה וליידע אותה, או שניתן להגדיר את אי הפניה של החברה אלי עד כה כייאוש בעלים?
בתודה מראש על תשובתכם.

תשובה:

שלום רב,

אין זה ודאי שאי הפנייה אליך נחשב ליאוש משום שיתכן ושכחו ומה עוד שמלכתחילה אמרו שיקחו זאת בהזדמנות.
לכן יש לפנות אליהם ולידע אותם.
את גם רשאית לומר להם שאינך מעוניינת עוד לשמור על המוצר ואם לא יבואו לקחתו תוך פרק זמן סביר תראי זאת כהפקר מצידם.

כל טוב

השאלה נענתה ע"י הרב שלמה אישון