טוען...
שאלה:
ב"ה
לכבוד הרבנים
שלום,
האם במסגרת המשפחה חייבים להקפיד שהמשתמש בכרטיס אשראי יהיה בעל הכרטיס? למשל האם האישה יכולה למסור כרטיס האשראי לבעל או לבן לחייב עבור תשלום למוצר. אם הכל נעשה על דעת האישה, והכסף נמשך מהחשבון המשותף , והרי חברת האשראי מעוניינת שיעשו חיובים כל עוד אין רמאות, האם יש בזה בעיה הלכתית? או אולי חברת האשראי קובעת את הכללים בזה? ובמקרה דומה, אם האישה מוסרת צ'ק עבור תשלום שהיא מעוניינת לבצע , ושכחה לחתום ויש טרחה לחזור שוב לאותו מקום, האם הבן או הבעל יכולים לחתום במקומה? תודה.
תשובה:
שלום רב,
חוק או תקנה שאינם נאכפים ע"י הרשויות, והציבור אינו מקפיד על שמירתם, אינו מחייב מבחינה הלכתית. כך, למשל, אין חובה הלכתית להולך רגל לעמוד ברמזור אדום ביום הכיפורים – אף שלפי החוק חוקי התנועה תקפים גם ביום הכיפורים.
לכן גם בנידון שבשאלה. אם מדובר אכן בנסיבות כאלה בהם ברור לכל שהדבר נעשה בהסכמה מלאה של כל הצדדים, וברור שבנסיבות כאלו אנשים בד"כ מוסרים כרטיס אשראי לבן משפחה, או מבקשים מבן משפחה שיחתום – הדבר מותר על פי ההלכה.
כל טוב
השאלה נענתה ע"י הרב שלמה אישון
בס"ד
רישום משקיע לשטר היתר עיסקא במסלול אישי לאג"ח
לכבוד מכון כת"ר לכלכלה על פי התורה
שם פרטי:
שם משפחה:
ת.ז:
כתובת מייל: