תחרות עסקית כשרה והוגנת הינה כלי מרכזי בפיתוחו של כל משק יציב, בהיותה מאזנת בין תועלתו של הצרכן לזו של המוכר.
פתיחת השוק לתחרות עשויה להביא להטבת תנאי המכירה, לשיפור השירות, להוזלת המחיר לצרכן ועוד. מאידך בהעדר איזונים ובלמים היא עלולה לקפח את פרנסתם של הסוחרים.
במשק המודרני גובר החשש של יצירת מוקדי כח ומונופולים אשר יפגעו בסוחרים הקטנים וימנעו בפועל תחרות. על כן נדרשת עבודה מרובה ביצירת גבולות הגינות ויושר שיאזנו בין הצדדים ולא יתנו לעצם קיומה של התחרות לזלוג לעבר עריצות מסחרים ויצירת מונופולים כלכליים.
נמצא א"כ שגם תחרות עסקית חייבת להיות כשרה. בשאלה זו של גבולות התחרות העסקית הכשרה עוסק הספר שלפנינו.
הספר נכתב ע"י הרב יהודה פרומן.
עורכי הסדרה – הרב שלמה אישון והרב יצחק בזק.